BankID - що це і навіщо потрібно?

30 березня 2020

У житті українців онлайн послуги набувають все більшого поширення і цілком логічно, що багато громадян вже не хочуть витрачати свій час на черги, поїздки і т.д. Але для вирішення ряду питань через мережу все ж необхідна надійна ідентифікація користувачів, що і стало можливим завдяки системі BankID. Сьогодні розбираємося, що це таке, як використовувати BankID Приватбанку або BankID НБУ, які проблеми вирішує система і чому вона так потрібна, а також, що таке MobileID і чому він не настільки популярний в Україні.

Отже, що це?

BankID - це спеціальна система, що дозволяє максимально безпечно і надійно ідентифікувати користувача дистанційно, при наданні йому фінансових або державних послуг. Навіщо це потрібно при наявності можливості звичайної реєстрації користувача та ідентифікації за допомогою ЕЦП? На практиці цього недостатньо і ось чому.

Звичайна реєстрація

Здавалося б, все просто і зручно, але не тільки для вас, а ще й для інших людей, включаючи шахраїв, які можуть мати у своєму розпорядженні ваші дані. Тобто якщо різні сервіси і держустанови почнуть надавати послуги або довідки користувачам, які пройшли тільки просту реєстрацію, цим обов'язково скористаються шахраї.

ЕЦП

Максимально надійно з точки зору безпеки і настільки ж незручно для фізичних осіб. Якщо підприємці в Україні до електронного підпису вже звикли і по ряду причин змушені користуватися ним досить часто, то багато фізосіб до цього дня не мають ні найменшого уявлення про те, як це робиться, виглядає, в кінці кінців.

BankID

Кращий варіант для наших громадян, бо це і швидко, і зручно, і безпечно. І полягає він у тому, що, не маючи можливості перевірити вашу особистість і документи дистанційно і бути впевненими в тому, що ви це ви, сервіси, що надають різні онлайн послуги, просто дозволяють показати їм ваші документи і дані тим організаціям, яким ви вже представили їх для ознайомлення особисто - банкам.

Банки знають про вас все, і якщо ви користуєтеся їхніми послугами, то знаєте, що ні рахунок відкрити, ні карту отримати, не відвідавши відділення з документами, не можна. Банк зберігає ваші дані, відскановані документи, ваші фото з картами та іншу інформацію, а тому ідентифікація користувача за допомогою його ж банку це найпростіший і надійний спосіб перевірки його особистості онлайн.

Як це працює?

Користувачі соціальної мережі Facebook в Україні часто користуються вкрай зручною опцією авторизації на різних сайтах за допомогою облікового запису в даній соціальній мережі. Ви просто натискаєте «Увійти за допомогою Facebook» і соціальна мережа показує вам, які дані вона передає сайту. Схожим чином працює і BankID. Якщо вам потрібно зареєструватися або заповнити свої дані на державному сайті або ж сайті фінансової компанії, наприклад, ви просто тиснете «Авторизуватись / ідентифікація / увійти за допомогою BankID» і швидко вирішуєте проблему:

  1. Після натискання вам відкривається віконце для вибору банку - потрібно вибрати той, яким ви користуєтеся, і авторизуватися, використавши свій логін, пароль, а також підтвердивши вхід за допомогою мобільного (дзвінок або смс).
  2. Далі банк повідомляє вам, які саме дані будуть передані даному ресурсу.
  3. Якщо ви згодні з передачею такого переліку даних, ви підтверджуєте передачу кодом з смс. Якщо у вас Приватбанк, в якості підтвердження може бути використаний також дзвінок автовідповідача або підтвердження через додаток банку.
  4. Справу зроблено - банк передає ваші дані.

До слова, така опція дуже зручна, якщо вона підключена у компанії, де ви хочете взяти позику на карту, наприклад, або гроші до зарплати. Після авторизації з BankID всі передані банком дані зазвичай автоматично завантажуються у відповідні поля анкети, що дуже економить час, оскільки це зазвичай:

  1. Ваше ПІБ.
  2. Дата народження.
  3. Стать.
  4. Серія і номер паспорта.
  5. Інформація про те, коли і ким було видано паспорт.
  6. Відомості про адресу реєстрації.
  7. ІПН.
  8. Скан-копії вашого паспорта, а також ІПН.
  9. Номер вашого телефону.
  10. E-mail.

Чому саме BankID?

Таких систем в Україні на поточний момент дві - це система від НБУ, створена на базі Ощадбанку, а також система від Приватбанку. Дані банки є найбільш популярними і затребуваними в Україні, що дозволяє охопити максимум користувачів онлайн послуг.

Системою від НБУ можна скористатися клієнтам Ощадбанку, а також ще двох підключених до неї - це Радабанк і Кредобанк. Системою від Приватбанку також можна скористатися його ж клієнтам, а також клієнтам банків ПУМБ, Конкорд, А-банк і інших. BankID від Приватбанку виграє на тлі дітища НБУ, оскільки безліч банків, фінансових компаній і навіть мобільних операторів вибирають саме систему Приватбанку зважаючи на його популярність у населення. А ось послугами Ощадбанку охоплено набагато менше громадян.

В інших країнах часто таку роль на себе беруть не банки, а мобільні оператори - це пояснюється тим, що вони мають у своєму розпорядженні максимальне проникненням їх послуг по країнах, адже мобільним зв'язком користуються всі. Зрозуміло, це можливо в країнах, де послугами операторів користуються не на умовах передоплати, як найчастіше буває в Україні, а на умовах їх аналогів наших контрактів. В Україні ж настільки охоплено населення лише банківськими картами.

Незважаючи на це, послуга MobileID в Україні теж працює, просто на відміну від системи BankID, яка є доступною клієнтам ряду банків за замовчуванням, використання цієї послуги вимагає наявності спеціальної SIM-карти.

Що це таке і як підключити MobileID?

Це, по суті, аналог ЕЦП для користувачів мобільних пристроїв або КЕП (персональний кваліфікований цифровий підпис). Він доступний тільки на спеціальних SIM-картах і працює з будь-якого мобільного телефону незалежно від встановленої на ній OC.

Як можна використовувати MobileID в Україні?

  1. Ви можете проходити ідентифікацію своєї особистості або підтверджувати введені вами персональні дані за допомогою КЕП.
  2. Також MobileID застосовується для авторизації на ряді ресурсів, як і BankID.
  3. Ви можете використовувати КЕП для підписання документів в системі електронного документообігу.
  4. Використовувати MobileID для підтвердження інших операцій, які вимагають особистої присутності і надання оригіналів документів.
  5. Користуватися державними або адміністративними послугами на офіційних ресурсах. А на сьогоднішній день близько 120 електронних послуг від різних держустанов можна отримати віддалено, застосовуючи MobileID і BankID.
  6. Якщо вам потрібен постійний доступ до систем електронної звітності, ви можете також використовувати MobileID і користуватися кабінетом платника податків без обмежень.
  7. Також КЕП дозволяє працювати і з системами електронного документообігу - ви можете віддалено підписувати товарно-транспортні накладні та вирішувати інші питання, не витрачаючи час на зайві поїздки і зустрічі.

Які документи потрібні для MobileID і як отримати таку послугу?

Потрібно прийти в будь-який магазин мобільного оператора (послугу давно надають всі найбільші мобільні оператори України) і подати заяву про реєстрацію сертифіката АЦСК. При собі потрібно мати паспорт та ІПН. Вам безкоштовно видадуть нову SIM-карту з підтримкою даної послуги, зберігши при цьому ваш номер мобільного, і допоможуть активувати послугу, якщо буде потрібна допомога.

Важливо: для фізичних осіб в Україні BankID і MobileID є абсолютно безкоштовними.

Який спосіб ідентифікації вибрати, вирішувати вам, залежно від того, що для вас зручніше, але обидва варіанти є безпечними і надійними, як для вас, так і для одержувача ваших даних, оскільки в будь-якому випадку він отримує достовірні дані про користувача послуг.

Сподобалося?

0

Читайте також

26 травня 2020

З початку карантину в Україні склалася непроста економічна ситуація, і в країні в черговий раз заговорили про ймовірність дефолту. Експерти наввипередки віщували Україні дефолт, більш того, часто стверджували, що він нашій країні піде на користь. Розбираємося, що означає дефолт і в чому, власне, суть дефолту, чи переживе Україна дефолт, якщо він дійсно трапиться, а також, яка його реальна ймовірність в нашій країні.

26 травня 2020

Коронавірус змінив життя багатьох країн світу, і Україна не стала винятком. Затребувані раніше фахівці залишилися без роботи і ризикують не знайти аналогічної зайнятості після карантину, оскільки попит на них на ринку праці впав. З бізнесом все ще складніше - МСБ в Україні на межі краху. Але життя йде і зараз, як ніколи важливо знати, які професії будуть затребувані після карантину, а також, який бізнес варто відкривати після виходу з карантину.

16 вересня 2020

Малозабезпечена сім'я в Україні має право на підтримку держави. Розповідаємо докладніше про те, які сім'ї вважаються малозабезпеченими, як отримати статус малозабезпеченої сім'ї, а також чим допомагає держава і на яких умовах.

Коментарі

Залишити
Коментарі відсутні, ваш буде першим.