Державні та адміністративні послуги під час коронавируса - що можна оформити в Україні дистанційно і як це зробити?

18 травня 2020

З початком карантину виникла серйозна проблема зі здійсненням низки процедур, оформленням документів, довідок і т.д., а між тим, життя на карантині не зупиняється і громадянам все так само необхідні адміністративні державні послуги. Сьогодні розповідаємо, що зробила влада для повноцінного надання адміністративних державних послуг в дистанційному режимі і що сьогодні можна оформити в Україні повністю онлайн, а головне, як це зробити.

Державні та адміністративні послуги під час коронавируса - що можна оформити в Україні дистанційно і як це зробити

«Дія» - держава в смартфоні

Даний сервіс з'явився не так давно і все ще розвивається. Це амбітна ідея влади, покликана об'єднати всі держпослуги на одному ресурсі і згодом перевести все в онлайн. На жаль, не всі послуги розташовані на ньому зручно. Але він цінний тим, що нехай поки і не дозволяє оформити онлайн все, але містить вичерпну інформацію про всі послуги - якщо необхідна послуга ще не впроваджена в сервіс, вас переведуть на потрібну сторінку іншого державного ресурсу або дадуть вичерпну інформацію про те, як максимально просто оформити послугу в офлайні.

Що можуть оформити і отримати громадяни за допомогою «Дії» повністю дистанційно?

Наприклад, в розділі сім'я є всього кілька вкладок в переліку послуг: муніципальна няня, допомога при народженні дитини та інформаційний розділ. Це і є всі доступні послуги. Все інше заховано за посиланням в банері «У мене народилася дитина» трохи вище - там дають інформацію про те, як і де оформити інші послуги. Сервіс однозначно потребує доопрацювання – не в повному обсязі представлені послуги оформляються повністю дистанційно. Однак, і для громадян, і для бізнесу тут є багато корисних опцій, а також ряд послуг, які все ж можна оформити дистанційно прямо на сайті даного сервісу або на іншому державному ресурсі, де це можна зробити віддалено і на який тут же посилається «Дія ». Про них і розповімо.

Різні види допомоги:

1 - Допомога при народженні дитини

Якщо раніше потрібно було звертатися до соціальних служб, то зараз заяву можна подати онлайн прямо на даному порталі. Пакет документів стандартний:

  1. Паспорт особи, яка оформляє допомогу.
  2. Її ІПН.
  3. Довідка про місце проживання, якщо у вас замість паспорта старого зразка ID карта.
  4. Метрика вашої дитини.
  5. Соціальний рахунок - його можна відкрити онлайн в зручному для вас банку. Більшість віддають перевагу рахункам ПриватБанку для даних потреб.
  6. Якщо оформленням займається опікун, потрібно надати рішення суду про встановлення опіки.
  7. Якщо дитина народилася за межами України, будь-які документи, що свідчать про народження дитини.

Після розгляду заяви та призначення допомоги в розмірі 41 тис. 280 грн., ви отримаєте першу фіксовану виплату у розмірі 10 тис. 320 грн., А після будете отримувати по 860 грн. щомісяця протягом трьох років.

2 - «Муніципальна няня»

Дану послугу також можна оформити прямо на сайті, не виходячи з дому. Документи будуть потрібні ті ж, що і при оформленні в органах соціального забезпечення населення. Про цю послугу ми детально розповідали в нашому матеріалі «Компенсація за няню в Україні - коли і як можна отримати?». Заява заповнюється прямо на сайті «Дії».

3 - Допомога по безробіттю

Найбільш актуальна послуга на сьогоднішній день тепер доступна повністю онлайн, завдяки Мінцифри України - в такий нелегкий час вони підтримали Службу зайнятості України та уможливили повністю віддалене оформлення. Ви подаєте заяву прямо на сайті «Дії». Її розглядають, приймають рішення і при підтвердженні статусу безробітного починають шукати вам роботу. Якщо її не знаходять, допомога вам призначається автоматично. Детальніше про те, як це працює і яку допомогу українцям надає держава, ви можете прочитати в нашій статті «Безробіття в Україні - що стало з ринком праці через коронавірус? Які перспективи?».

4 - Допомога ФОП на дітей

Під час карантину держава надає допомогу ФОП першої і другої групи, виплачуючи їм допомогу на дітей. Якщо вік дитини до 6 років, виплачують по 1 779 грн. в місяць, а на дітей старше 6 років виплачують вже 2 218 грн. Якщо у вас кілька дітей, допомога виплачується на кожну дитину. Для оформлення буде потрібно:

  • Кваліфікований електронний підпис.
  • Пройти реєстрацію по лінку на сайті «Дії».
  • Заповнити заяву.
  • Прикріпити документи:
    • фото метрики вашої дитини або всіх дітей;
    • фото довідки з ПФ про те, що ви сплачували ЄСВ в 2019 році;
    • якщо ви іноземець або не маєте громадянства, потрібно прикріпити скан документа, що підтверджує ваше проживання в Україні;
    • якщо ви опікун, необхідне рішення суду про встановлення опіки або інший документ, що підтверджує даний факт.
  • Підтвердіть подачу заяви за допомогою ЕЦП і відправте заяву на розгляд.

Ліцензії та дозволи:

1 - Ліцензія з протипожежної діяльності

Оформляється повністю онлайн. Ліцензію можна отримати вперше, розширити її або анулювати. Подача заяви займе не більше 15 хвилин, а розглядатися вона буде в строк до 10 робочих днів. Вам буде потрібно просто заповнити онлайн-форму і прикріпити документи про вашу освіту, кваліфікацію співробітників, право власності на приміщення та обладнання. Вартість оформлення - 1 ПМ для працездатних громадян, тобто 2 027 грн. на поточний момент або 2 118 грн. з 1 липня.

2 - Ліцензія на автоперевезення

Оформляється за тим же принципом, за тією ж вартістю, що і попередній вид ліцензій, і в ті ж терміни. Відмінність в документах - тут потрібно підтвердити матеріально-технічну базу, а також наявність транспортних засобів, кваліфікацію персоналу і інші документи, які запросить сама система.

Водіям:

1 - Верифікація техпаспорта

Якщо вам потрібно уточнити дані, які відображені в свідоцтві про реєстрацію вашого ТЗ або якщо дане свідоцтво не відображається в додатку «Дія», ви можете пройти верифікацію техпаспорта онлайн. Послуга надається безкоштовно, але врахуйте, що заявка буде розглядатися в термін до 30 календарних днів. При оформленні сервіс направить вас в електронний кабінет водія, де ви зможете заповнити онлайн-форму і вказати свою проблему.

З документів потрібні:

  1. Свідоцтво про реєстрацію ТЗ. Обидві сторони - фото або скан.
  2. Перша і друга сторінки паспорта або фото вашої ID карти з обох сторін.
  3. Якщо у вас паспорт, потрібно показати і сторінку з реєстрацією, а якщо карта, то довідку про місце проживання.

Важливо: Заявка оформляється онлайн, але обробляють її співробітники сервісних центрів МВС вручну, а тому не зайвим буде вказати суть вашої проблеми в коментарі до заявки, до того ж, технічно у вас така можливість буде.

2 - Замовлення номерного знака

Перевірити, чи вільний номер, розглянути макет, розрахувати його вартість можна тепер теж онлайн. Вартість буде розраховуватися виходячи з кількості символів і наявності графічних елементів. Так три символи обійдуться в 300 грн., кожен наступний в 90 грн. зверху і 500 грн. за графічний елемент. Оформити замовлення можна за 10 хвилин. Для цього:

  1. Зайдіть в розділ електронних послуг і виберіть «Індивідуальні номерні знаки».
  2. Заповніть онлайн-форму, а також вкажіть регіон реєстрації вашого ТЗ, бажану напис на знаку, а також виберіть спосіб отримання знака.
  3. Поставте електронний підпис.
  4. Чекайте повідомлення на свою електронну пошту - прийде воно протягом 5 днів. Коли отримаєте макет, у вас буде знову 5 днів для оплати і підтвердження за допомогою ЕЦП. Якщо до закінчення 5 днів ви цього не зробите, замовлення анулюють.

3 - відновлення і / або обмін водійського посвідчення, верифікація посвідчення

Це також можна зробити онлайн, заповнивши форму на сайті, а також прикріпивши документи про зміну персональних даних, довідку з правоохоронних органів і медичну довідку за спеціальною формою. Для онлайн оформлення також потрібен електронний підпис. Вартість фіксована - 201 грн., а розгляд заявки триватиме не більше 5 днів.

4 - Призначення користувача ТС

Якщо ви користуєтеся чужим авто, ви можете оформити призначення користувача ТЗ, щоб мати офіційне підтвердження того, що їздите на ньому на законних підставах. Оформляється це призначення безкоштовно, а заявку розглядають всього за один робочий день. Для оформлення потрібно знати VIN-код авто, а також мати документи, що підтверджують, що ви їздите по довіреності, договору найму чи оренди. Також буде потрібно ввести контакти власника авто - йому прийде лист з проханням підтвердити вашу заявку, якщо все вказано коректно.

Які довідки можна отримати онлайн?

Поки в даному розділі всього шість видів довідок, проте в майбутньому розділ буде доповнюватися. Зараз можна отримати:

  1. Довідки з Реєстру застрахованих осіб.
  2. Виписку про земельну ділянку.
  3. Виписку про нормативно-грошову оцінку.
  4. Довідку про несудимість.
  5. Інформацію про те, хто переглядав дані про ділянку.
  6. Відомості про власника землі.

Що можуть оформити онлайн підприємці?

  1. Відкрити ФОП. Робиться це абсолютно безкоштовно і всього за 10 хвилин. Для цього потрібно просто заповнити онлайн-форму і підтвердити її електронним підписом.
  2. Змінити дані ФОП.
  3. Закрити ФОП.
  4. Підписувати електронні документи.

Багато держпослуг сьогодні можна отримати швидше і простіше, ніж взяти гроші в борг, оформивши кредит готівкою онлайн. Головне мати ЕЦП і доступ до мережі.

Сподобалося?

0

Читайте також

18 травня 2020

Вихід з карантину в Україні є чи не найбільш очікуваною подією. Люди відчувають труднощі з фінансами, не маючи можливості працювати, і чисто психологічно втомилися від цієї напруги. Уряд же проявляє обережність, знаючи про досвід Італії, Франції та інших країн, які поставилися до загрози недостатньо серйозно і допустили масове поширення коронавируса всередині своїх країн. Прем'єр-міністр України вже представив план виходу з карантину. Розбираємося, які етапи виходу з карантину доведеться пройти українцям, і коли ми повернемося до звичного життя.

26 травня 2020

З початку карантину в Україні склалася непроста економічна ситуація, і в країні в черговий раз заговорили про ймовірність дефолту. Експерти наввипередки віщували Україні дефолт, більш того, часто стверджували, що він нашій країні піде на користь. Розбираємося, що означає дефолт і в чому, власне, суть дефолту, чи переживе Україна дефолт, якщо він дійсно трапиться, а також, яка його реальна ймовірність в нашій країні.

26 травня 2020

Коронавірус змінив життя багатьох країн світу, і Україна не стала винятком. Затребувані раніше фахівці залишилися без роботи і ризикують не знайти аналогічної зайнятості після карантину, оскільки попит на них на ринку праці впав. З бізнесом все ще складніше - МСБ в Україні на межі краху. Але життя йде і зараз, як ніколи важливо знати, які професії будуть затребувані після карантину, а також, який бізнес варто відкривати після виходу з карантину.

Коментарі

Залишити
Коментарі відсутні, ваш буде першим.