Перенесення номера в Україні – чому українці хочуть міняти операторів і інструкція по зміні оператора

28 червня 2019

Мрії здійснюються! Із запізненням у 9 років, щоправда, але факту це не скасовує. Нарешті в Україні став можливий перехід до іншого оператора мобільного зв'язку без втрати номера, тобто з його повним перенесенням аж до перших чисел, які у всіх операторів відрізняються і служать ідентифікаторами мереж. Як відбувається перенесення номера, скільки це коштує, як це працює, врешті-решт, і що потрібно зробити тим, хто хоче зробити перенесення номера на іншого оператора, розповідаємо в цьому матеріалі.

Перенесення номера в Україні чому українці хочуть міняти операторів і інструкція по зміні оператора

Перенесення номера – оператор вас більше не зв'язує

Для України це серйозний крок вперед, дарма, що в більшості країн світу його зробили багато років тому. В Україні ж до цього року ввести послугу не вдавалося, незважаючи на те, що відповідний закон ухвалили ще в 2010 році. Прийняти то прийняли, але реалізація такого закону вимагала й подальшого сприяння, чого, на жаль, не було – процес всіляко затягували.

Скільки разів пересічний українець згадував недобрим словом свого оператора мобільного зв'язку, не змінюючи номер лише тому, що той у нього був в користуванні часом понад 10 років. І, правда, часто за номером вас можуть знайти дуже старі знайомі, клієнти і т.д., в зв'язку з чим, змінювати номер часом просто невигідно. А з тих пір як в Україні запрацювала послуга MNP вже і не потрібно.

Крім того, дана послуга не тільки звільнить вас від прив'язки до конкретного оператора, але і повинна позитивно позначитися на рівні конкуренції між операторами. Якщо раніше вони, розуміючи, що багатьох утримує номер, працювали за принципом «головне заманити», а після міняли умови на менш вигідні, то тепер доведеться бути лояльнішими до своїх клієнтів і більш гнучкими – вже надто просто тепер скористатися послугою і змінити оператора. Експерти чекають істотних поліпшень якості зв'язку та більш вигідних, а головне конкурентоспроможних тарифних планів.

Отже, що таке MNP?

Дана абревіатура розшифровується як Mobile Number Portability. Назва говорить за себе – це переносимість мобільних номерів. Здійснюється цей процес завдяки роботі величезної централізованої бази даних, що включає інформацію про всі номери, про те, якому оператора він належав раніше і, звичайно, до якого був перенесений. Крім центральної бази даних, у кожного оператора також буде і локальна база, синхронізована з центральною базою і локальними базами інших операторів. На перший погляд, досить складно, але Держцентр радіочастот, який виступить кимось на кшталт диспетчера, що регулює зв'язок всіх цих баз, запевняє, що ніяких проблем зі зв'язком з цієї причини не буде, і для абонентів дана послуга буде здійснюватися максимально просто.

До слова, як же все-таки все це буде працювати?

В Україні на поточний момент працюють відразу 6 мобільних операторів, які мають певні номерні ресурси. 3 з них є такими собі мастодонтами мобільного зв'язку в Україні – це старий добрий Київстар (коди 067, 097, 068 і 098), lifecell, який раніше іменувався просто як life і свого часу просто увірвався на ринок, відразу запропонувавши безкоштовні стартові пакети та такий же безкоштовний зв'язок всередині мережі (коди 063, 093 і 073), а також Vodafone, який викупив свого часу український МТС, з якого багато українців починали, коли купували свої перші мобільні телефони і сім-карти МТС та Джинс (коди 050, 066, 099 і 095).

Ще 3 оператора менш популярні, а один і зовсім для більшості українців невідомий – вкрай складно зайняти свою нішу там, де зайнято все. Це Інтертелеком (код 094) і PeopleNet (код 092), які більшості наших громадян знайомі більшою мірою завдяки їх інтернету, а також дочка Укртелекому – оператор ТриМоб (код 091).

З популяризацією даної послуги всі ці коди можуть з часом втратити своє значення як таке, оскільки ваш номер, включаючи даний код, буде залишатися ідентичним, скільки б операторів ви не змінили. А міняти їх можна, до речі, раз в 30 днів абсолютно безперешкодно.

  1. Якщо ви абонент певного оператора на контракті, ви можете замовити цю послугу навіть онлайн абсолютно без проблем.
  2. Якщо ви абонент на передоплаті, потрібно зареєструватися у свого оператора, перш ніж подавати заявку на зміну оператора, а також перейти на контракт. Для цього потрібно прийти в будь-яке відділення або магазин свого оператора з паспортом / правами / ІПН і пройти процедуру реєстрації, оскільки анонімні абоненти скористатися послугою не можуть.

При подачі заявки на перехід ви зможете самостійно вибрати тариф для себе, а також дату переходу. В цілому процес триває близько трьох робочих днів. Спочатку ваш потенційний оператор приймає заявку і обробляє її протягом 8 годин (це максимальний термін, можливо і швидше). Після він направляє заявку вашого поточного оператору, який також обробляє її протягом 8 годин. Якщо за підсумками перевірки по обидва боки порушень не виявлено, вас найближчим часом переведуть на нового оператора. Сам перехід триває близько 3 годин, про що вас попередньо попереджають. За підсумком ви можете прийти за новою сімкою з тим же номером.

Що буде з грошима на рахунку після перенесення?

На рахунок вашого номера вже в новій мережі вони, на жаль, перейти не можуть. Варто чи витратити їх до перенесення, або, якщо сума значна, просто прийти в офіс / відділення / магазин свого колишнього оператора і написати заяву про повернення коштів, сплачених вами на рахунок в якості передоплати.

Я використовую свій номер на різних сервісах і для банкінгу – що тепер робити?

Нічого. Перенесення номера на це ніяк не впливає. Навіть, якщо ви використовували його для онлайн-банкінгу або щоб брати гроші в борг, оформляючи кредити онлайн.

Скільки коштує перенести свій номер?

Послуга абсолютно безкоштовна, починаючи від реєстрації номера у свого оператора, закінчуючи отриманням нового стартового пакета з вашим номером. Максимум, що ви зможете витратити – це 1 гривня на умовну покупку пакета. Насправді, ця 1 гривня в результаті виявиться у вас на рахунку у нового оператора.

Чому можуть відмовити?

  1. Якщо ви подали кілька заявок на перехід до різних операторів.
  2. Якщо ви подали некоректні дані про себе.
  3. Якщо ви зробите спробу перенесення таким чином номера свого стаціонарного телефону – з ними послуга не працює.

У багатьох виникло занепокоєння – а що ж робити тим, хто дзвонить вам, адже багато громадян спочатку вибирали тарифи з безкоштовними дзвінками усередині мережі або, як мінімум, з вигідною для них вартістю дзвінка. При перенесенні номера такі дзвінки будуть тарифікуватися як на дзвінки на номери інших операторів. Оператори ж в свою чергу запевнили – проблем не буде. Ты, хто вам дзвонять, будуть отримувати певне повідомлення про те, що номер був перенесений. Правда, до цих пір невідомо, що це буде, так як оператори до цього дня не змогли домовитися про якийсь єдиний формат – це буде голосове повідомлення або ж якийсь єдиний звуковий сигнал.

Крім того, номер можна буде перевірити за допомогою спеціального USSD-коду, подібного тим, які ми використовуємо для перевірки балансу та інших послуг. Для цього набираєте * 181 * вказуєте номер телефонущо вас цікавить # і тиснете кнопку виклику.

Чи можуть здійснити перенесення номерів юридичні особи?

Це теж не проблема, навіть якщо номерів багато. Їх можна перенести шляхом заведення групової заявки на безліч номерів одночасно на один тариф або декількома груповими заявками, якщо ви хочете вибрати різні тарифи або й зовсім різних операторів для ряду номерів.

Я подав заявку і передумав ... що робити?

Заявку можна скасувати приблизно до закінчення половини терміну, відведеного на перенесення. Спочатку потрібно зайти на сайт і скасувати свою заявку, потім звернутися в ЦОА і нарешті безпосередньо в магазин обраного вами мобільного оператора, щоб подати відповідну заяву про скасування перенесення.

Що думають про це всім українські мобільні оператори?

Цікаво, що чи не всі заяви перших осіб таких компаній зводяться до того, що на ринку це не позначиться. Деякі навіть впадають в паніку і починають згадувати всі методи українців по економії коштів на дзвінках, включаючи використання декількох сімок, переконуючи, ймовірно, себе в тому, що для них нічого не зміниться. Однак очевидно, що можливість клієнтів піти ось так легко, тепер стане для операторів серйозним стимулом, бо в реальності це єдина причина, по якій багато людей терпіли подорожчання послуг, урізання строків тарифів і т.д.

 
Сподобалося?

2

Читайте також

16 вересня 2020

Малозабезпечена сім'я в Україні має право на підтримку держави. Розповідаємо докладніше про те, які сім'ї вважаються малозабезпеченими, як отримати статус малозабезпеченої сім'ї, а також чим допомагає держава і на яких умовах.

23 вересня 2020

Соціальна допомога в 2020 році є вкрай важливою формою допомоги від держави громадянам. І без того непроста економічна ситуація з пандемією тільки ускладнилася, а тому соцдопомога для багатьох сімей стала єдиним виходом із ситуації. У той же час уряд не хоче відмовлятися від раніше обраної стратегії і прагне звузити коло одержувачів допомоги до тих, хто цього реально потребує. Це, на думку чиновників, допоможе і виплати підняти, і витрати бюджету в цій сфері оптимізувати. Розповідаємо, що змінилося в соцвиплатах і як це відіб'ється на житті українців.

13 жовтня 2020

Далеко не всі громадяни при оформленні кредиту, задаються питанням, чи обов'язкова страховка. Інші ж масово погоджуються на пропозиції страховиків, оплачуючи непотрібні їм страховки або свідомо невигідні. Ми вирішили розібратися, яка страховка обов'язкова в Україні, а від чого можна сміливо відмовлятися або оформляти за бажанням, а також з'ясувати, чи можуть вам нав'язувати конкретні умови страхування, якщо вже страховки не уникнути.

Коментарі

Залишити
Коментарі відсутні, ваш буде першим.