Перереєстрація авто, Україна – як оформити і скільки коштує?

17 квітня 2019

Щорічно в Україні реєструється і переоформляється величезне число автомобілів, серед яких як нові, так і ті, що вже були в експлуатації або перевезені з закордону. Як відбувається перереєстрація авто в 2019, які нововведення чекають бажаючих зареєструвати авто, скільки коштує перереєстрація авто і як бути тим, хто хоче зареєструвати нову машину або доставлену з іншої країни, розповідаємо в цьому матеріалі.

Перереєстрація авто Україна як оформити і скільки коштуєПеререєстрація авто, якщо машина вже перебувала на обліку, і була знята

Перереєстрація в даному випадку є вже завершальним етапом передачі автомобіля колишнім власником новому, в рамках якого в технічні документи вносяться зміни, що містять інформацію про нового власника. На сьогоднішній день перереєструвати таку машину досить просто, потрібно зробити лише кілька кроків:

  1. Відвідати найближчий до вас сервісний центр МВС і подати заяву. Її можна заповнити як особисто, так і за допомогою уповноваженого вами фахівця, у якого є відповідна довіреність, попередньо оформлена у нотаріуса.
  2. Потім слід пройти перевірку номерів і документів.
  3. І нарешті, після цього ви отримуєте на руки свідоцтво, а також інші необхідні документи.

Зрозуміло, перш ніж зробити перереєстрацію, ви повинні укласти договір купівлі-продажу з колишнім власником. Як правило, такі договори стандартні і формуються по найбільш підходящому зразку з мінімальними правками, але враховуйте, що є дані, які повинні міститися в такому договорі в обов'язковому порядку:

  1. Вичерпна інформація про автомобіль, який став предметом вашого договору – вноситься на підставі наявної технічної документації на машину.
  2. Дата, а також місце укладання угоди, повна інформація про сторони угоди на підставі документів, що підтверджують особистості сторін.
  3. Деталізована інформація про вартість предмета угоди, а також варіанти оплати і підтвердження оплати.
  4. Підписи сторін, без яких договір буде вважатися, власне, недійсним.

Крім зазначеного договору повинен бути оформлений акт прийому-передачі машини вам, де буде вказана інформація про актуальний стан автомобіля на момент укладання угоди і фактичної передачі його новому власнику.

Реєстрація нового автомобіля

Як бути, якщо ви прийшли в автосалон, придбали авто і хочете оформити документи на нього? У чомусь це навіть простіше – з оформленням вам допоможе дилер. А якщо ви купите машину спочатку року або в кінці, то потрапите якраз в той період, коли автосалони, прагнучи розпродати наявні моделі по максимуму, роблять знижки на оформлення, проводять акції, дарують зовсім недешеві аксесуари або бонуси у партнерів, наприклад, знижки на АЗС або на обслуговування авто.

Як відбувається реєстрація?

Для оформлення буде потрібно:

  1. Ваш паспорт та ІПН.
  2. Договір з автосалоном про купівлю-продаж авто.
  3. Ваші квитанції, які свідчать про те, що ви зробили всі необхідні проплати.

При наявності всіх зазначених документів дилер може розпочати оформлення, а у вас є приблизно пара-трійка годин вільного часу – більше оформлення не займе. За їх закінченням вам видадуть ваш техпаспорт і номерні знаки. Страховку можна буде оформити протягом трьох днів з моменту реєстрації автомобіля.

Важливі поради щодо купівлі авто в салоні

При покупці машини в автосалоні особливу увагу приділяйте угоді, а саме наступними пунктам:

  1. Терміни – має бути чітко вказано, в які терміни вам поставлять придбане вами авто.
  2. Інформація про авансову виплату та інші умови оплати.
  3. Модифікація і комплектація – тут також повинна бути максимально докладна інформація, щоб не потрапити в халепу.

І, знову ж таки, перш ніж підписати папери, дочекайтеся фактичної поставки авто, щоб мати можливість перевірити, чи відповідає його модифікація і комплектація зазначеним в договорі, чи справний автомобіль, рівні рідин всіх наявних бачків і т.д., а також лакофарбове покриття – чи немає подряпин, відколів і т.д.

Якщо все в порядку, можна підписувати договір, якщо ні – вимагайте надати автомобіль, відповідний вашим вимогам або без дефектів, якщо такі були виявлені, але ні в якому разі не погоджуйтесь укласти договір і почекати. Як тільки ви поставили підпис, ви уклали угоду, і претензії пред'являти буде вкрай складно.

Передача авто за генеральним дорученням

Вкрай популярний зараз в Україні варіант, коли власник машини дає письмовий та нотаріально завірений дозвіл іншій особі на використання його автомобіля. У тому числі управління, проходження техогляду, підпис і отримання документів по автомобілю, а також на різні дії в сервісних центрах МВС, на СТО і в страхових компаніях від імені власника автомобіля.

Так багато хто минує процес перереєстрації авто та по суті здійснює операцію купівлі-продажу без договорів і переоформлення документів. Дійсно, оформити довіреність швидше і простіше, але є і мінуси для обох сторін.

Для покупця:

  1. Власник може в будь-який момент скасувати генеральну довіреність і повернути автомобіль, так як ваша угода не має ніякого документального підтвердження, і юридично ви просто їздите на чужій машині по довіреності.
  2. Навіть якщо вам дали довічну генеральну довіреність, її термін може бути перерваний у зв'язку зі смертю власника авто і тут відбувається наступне – довіреність автоматично припиняє діяти, а машина стає майном, яке має перейти до спадкоємців покійного. Чи варто говорити, як можуть вчинити з вами родичі?
  3. Страхова компанія може відмовити у компенсації при настанні страхового випадку, якщо фактичним водієм авто буде інша особа, а не власник, на якого оформлений даний договір.

Якщо ви все ж таки зважитеся на такий крок, обов'язково беріть розписку про передачу грошей власнику, інакше вам не допоможе навіть суд.

Для власника: якщо людина, якій ви продасте автомобіль, виявиться не найобережнішим водієм, готуйтеся до того, що всі штрафи і підозри будуть надходити на ваше ім'я.

Які потрібні документи при перереєстрації старого авто і реєстрації нового?

Перереєстрація по суті своїй це нова реєстрація. Після зняття з обліку машини старим власником, новий власник може вважатися повноправним тільки коли в технічних документах на машину з'явиться запис про нього. Так само як і щасливий власник нового автомобіля може в повній мірі вважати себе господарем машини, коли отримає на руки відповідні документи.

Важливо: мало зібрати документи, важливо надати можливість перевірити автомобіль і провести техконтроль – без цього вас з документами відправлять ні з чим.

Точно будуть потрібні:

  1. Ваш паспорт та ІПН.
  2. Заява. Її можна заповнити прямо на місці.
  3. Документи, згідно з якими фахівець сервісного центру МВС може переконатися в тому, що саме ви є власником даного транспортного засобу: договір купівлі-продажу, інший документ, який підтверджує, що машина отримана вами правомірно, документи про ввезення, митне оформлення і т.д.
  4. Якщо машина нова і оформляється вперше, потрібно підтвердити вартість ТЗ.
  5. Сертифікат, в якому зазначено, що даний автомобіль відповідає встановленим правилам безпеки (знову ж тільки для нових машин).
  6. Квитанції з оплати вами бланкової продукції та адміністративної послуги.

Для оформлення машин, доставлених з інших країн, надаються також:

  1. Договір про покупку.
  2. Акт прийому-передачі.
  3. Той же сертифікат про те, що транспортний засіб відповідає правилам і безпечний.
  4. Транзитні номери.
  5. Декларація з митниці.

Чи можуть відмовити в реєстрації?

Можуть, але тільки якщо на те є вагомі підстави, наприклад:

  1. Якщо були надані не всі необхідні документи.
  2. Якщо автомобіль або інший транспортний засіб знаходиться під арештом або ж в розшуку, що легко визначається при перевірці по держреєстру МВС і їх же базі даних.
  3. Якщо виявлено невідповідність номерів, позначених в документах з номерами, зазначеним на складових частинах ТЗ.

Що можна зробити заодно і не витрачати потім час спеціально?

  1. Якщо передбачається співвласник авто, можна відразу ж це прописати ще при реєстрації.
  2. Якщо ви плануєте вирішувати своїм родичам водити авто, ви також можете відразу вказати це в заяві.

Скільки все це коштує?

Вартість послуг в кожному окремому випадку відрізняється, але варто перевірити відразу, у скільки вам все це обійдеться, щоб не переплатити потім, оскільки всі чули історії про те, як це дорого оформити, але мало хто знає, що в реальності це зовсім не так багато вартує.

У кожному випадку вказана загальна вартість оформлення для окремої категорії транспорту, а також, з чого ця сума складається.

До слова, якщо вам не вистачає грошей для оплати, можна взяти гроші в борг, оформивши кредит онлайн на картку.

 
Сподобалося?

1

Читайте також

18 травня 2020

З початком карантину виникла серйозна проблема зі здійсненням низки процедур, оформленням документів, довідок і т.д., а між тим, життя на карантині не зупиняється і громадянам все так само необхідні адміністративні державні послуги. Сьогодні розповідаємо, що зробила влада для повноцінного надання адміністративних державних послуг в дистанційному режимі і що сьогодні можна оформити в Україні повністю онлайн, а головне, як це зробити.

18 травня 2020

Вихід з карантину в Україні є чи не найбільш очікуваною подією. Люди відчувають труднощі з фінансами, не маючи можливості працювати, і чисто психологічно втомилися від цієї напруги. Уряд же проявляє обережність, знаючи про досвід Італії, Франції та інших країн, які поставилися до загрози недостатньо серйозно і допустили масове поширення коронавируса всередині своїх країн. Прем'єр-міністр України вже представив план виходу з карантину. Розбираємося, які етапи виходу з карантину доведеться пройти українцям, і коли ми повернемося до звичного життя.

26 травня 2020

З початку карантину в Україні склалася непроста економічна ситуація, і в країні в черговий раз заговорили про ймовірність дефолту. Експерти наввипередки віщували Україні дефолт, більш того, часто стверджували, що він нашій країні піде на користь. Розбираємося, що означає дефолт і в чому, власне, суть дефолту, чи переживе Україна дефолт, якщо він дійсно трапиться, а також, яка його реальна ймовірність в нашій країні.

Коментарі

Залишити
Коментарі відсутні, ваш буде першим.