Як грамотно спілкуватися з колекторами
Коли люди оформляють позики, вони найчастіше розраховують повернути їх вчасно, але не завжди їх можливості залежать тільки від них. Економічна ситуація, форс-мажори, просто кардинальні зміни в житті, які не залежать від людини – часом боргів просто не уникнути. А значить, не уникнути і прострочень, і дзвінків колекторів.
Як поводити себе в такій ситуації? Як розмовляти з колектором? Образ колектора не вселяє позитиву, незважаючи на те, що вони давно не настільки агресивні і закони зобов'язують їх поводити себе певним чином, а тому навіть дорослі люди з серйозними посадами в розмовах з ними лякаються, губляться і часом не можут впоратись з відповідями на найпростіші питання.
Важливо розуміти, що оскільки ви боржник, у вас є зобов'язання по виплаті боргу, але в той же час, не забувайте про те, що, заборгувавши комусь грошей, ви не перестаєте бути громадянином з рядом прав. Найчастіше колектори просто телефонують і погрожують вам у різний спосіб, але якщо ви будете спокійні і послідовні, вас почують, адже мета колектора зовсім не знущатися над вами або залякувати, а просто повернути видані вам гроші в борг. Пам'ятайте, що на тому кінці дроту вже давно не бандит, а фахівець стягнення і тонкий маніпулятор.
Якщо колектори надто часто дзвонять, важливо не намагатися тиснути на жалість або вести душевні розмови, їх час вже минув. Треба зробити наступне: дуже коротко пояснити причину прострочення, підтвердити, що ви готові платити, пояснити, як і коли, а також домовитися про найближчу оплату, хоча б мінімальну.
Якщо вам дзвонить колектор, що робити?
Якщо дзвонить колектор, мета у нього одна – повернути гроші і домогтися оплати. Не чиніть опір, чим швидше почнете платити, тим швидше вас залишать у спокої. Важливо уточнити основні моменти і узгодити оплати. Задавайте питання впевнено і спокійно, вам дадуть таку інформацію, оскільки зацікавлені в отриманні оплати від вас, так як куди краще повернути гроші і видавати швидкі позики новим клієнтам, ніж судитися з вами і розпалювати війну. А діяти треба так:
- Дізнайтеся, чи передали колекторам право вимоги боргу або повністю продали ваш борг.
- Уточніть актуальні реквізити.
- Намагайтеся домовитися про відстрочку, чим би вам не погрожували – це поки що просто «спецефекти» для вашого залякування.
- Дайте зрозуміти, що ви не маєте наміру ховатися, і хочете розрахуватися з боргами.
- Вносьте платежі вчасно згідно з домовленістю.
Якщо колектор погрожує і порушує ваші права
Пам'ятайте головне – ви боржник, але це не віднімає у вас ваших громадянських прав. Якщо колектор погрожує:
- дайте зрозуміти, що ви обізнані про борг, прекрасно про нього пам'ятаєте, знаєте свої права і не поведетесь на різні маніпуляції;
- поясніть, що ситуація по вашому кредиту вами контролюється і платити ви не відмовляєтеся; також попередьте, що за будь-якою спробою тиснути на вас, порушуючи діловий формат спілкування, піде відповідна скарга керівництву;
- грозіть судом і дайте зрозуміти, що незважаючи на готовність повернути борг, у разі порушення ваших прав, ви підете на принцип і подасте до суду.
Пам'ятайте, що погрожуючі вам співробітники самі не зацікавлені в скаргах і вельми обмежені в діях з точки зору законів. Ні банкам, ні колекторським агенціям не потрібні скарги і судові розгляди за наявності фактів погроз вам.